KAROLINA SZYMANOWSKA
Built with Indexhibit
Copyright 2007-2022
Zastrzyk technologii w pracach Karoliny Szymanowskiej jest zwodniczy, zazwyczaj generuje ruch w obiektach, jakie powstają i tak pozornie jest teraz, jednak artystka nie koncentruje się na technologii, ruch i czas traktuje w innych płaszczyznach i na innych zasadach, które nadają codzienności sensacyjny wymiar.
Ekspozycja przygotowana do Galerii Entropia sugeruje przekształcający się model eliminacji, znaczeniowych przesunięć i całej gamy przewrotek. Wpisuje się w cykl Sytuacja jest doskonała który odwołuje się do sprzeczności i zmian. Wystawa nakreśla powidok zawieszonej aktywności, to pozycja wynikająca z pewnego impasu. Opisując niepokojący bezruch który kojarzy się z momentem fatalnym, albo bywa synonimem życiowej klęski, eksploatuje specyficzny stan, który odkrywa pęknięcia w przemyślanych, rygorystycznych formach.
Rozmowa o wystawie w magazynszum.pl
----
The injection of technology in Karolina Szymanowska's works is deceptive, it usually generates movement in the objects that are created, and this is seemingly the case now, but the artist does not focus on technology, she treats movement and time on different planes and on different principles that give everyday life a sensational dimension.
The exhibition prepared for the Entropia Gallery suggests a transforming model of elimination, semantic shifts and a whole range of upheavals. It is part of the The situation is perfect series, which refers to contradictions and changes. The exhibition outlines an afterimage of suspended activity, a position resulting from a certain impasse. By describing the disturbing immobility that is associated with a fatal moment, or is sometimes synonymous with life failure, he exploits a specific state that discovers cracks in well-thought-out, rigorous forms.